17 november 2022

‘SGP Drenthe kiest jonge lijsttrekker’

- persbericht -

De drukbezochte ledenvergadering van de SGP Drenthe heeft unaniem haar nieuwe lijsttrekker voor de verkiezingen van de Provinciale Staten in 2023 gekozen. Het is de 20-jarige Tom Koekoek geworden uit Stuifzand. De jonge lijsttrekker volgt een studie Ondernemerschap & Retailmanagement op Windesheim in Zwolle en woont nog thuis bij zijn ouders, maar is al jaren politiek betrokken bij de SGP.

De SGP, die een kleine achterban heeft in Drenthe, heeft lang getwijfeld of ze mee zou doen met de verkiezingen, maar juist de actieve jongeren van de SGP Drenthe hebben het bestuur en de ledenvergadering van de SGP afgelopen maandagavond over de streep getrokken om dit avontuur aan te gaan.

Dat er twijfel was, is niet vreemd. Alleen in de gemeenteraad van Hoogeveen heeft de SGP Drenthe sinds 2018 één zetel. Maar ieder jaar ziet de SGP dat meer mensen in Hoogeveen en Drenthe stemmen op de SGP. In hetzelfde geloof als alle voorgaande jaren wil de SGP vol vertrouwen meedoen met de verkiezingen in 2023. Komende tijd wordt ingezet om de laatste hand te leggen aan het verkiezingsprogramma. Koekoek vindt het hierbij belangrijk om aan te sluiten bij problemen die specifiek leven in de provincie Drenthe. Inwoners van Drenthe mogen volgens hem een betrouwbare politiek verwachten die waarmaakt wat beloofd wordt en doet wat ze zegt. Uiteraard mag je vanuit de Staatkundig Gereformeerde Partij verwachten dat dit alles gebeurt vanuit een christelijke grondslag en met een open Bijbel. Daar wil Koekoek voor blijven staan.

Ook het hoofdbestuur van de SGP in Rotterdam is blij met de verkiezing van Koekoek als lijsttrekker. Uiteraard moet de jonge lijsttrekker nog veel leren, maar zowel vanuit het hoofdbestuur van de SGP alsmede vanuit omliggende ervaren provincies en de Hoogeveense fractie wordt hulp en toerusting aangeboden.